Door het krugerpark

23 juli 2019 - Bo-Karoo, Zuid-Afrika

22-7

Heerlijke nacht gehad in een fantastisch verblijf. Helaas is alleen Léon wat ziek geworden en heeft een mindere nacht gehad. Een heel klein voordeel dan weer wel dat hij midden in de nacht een giraf langs hun kamer zag lopen. Om 7 uur mochten we al ontbijten en 8 uur waren we klaar voor vertrek. Ons doel om voor 9 uur aan de poort van het krugerpark te staan is dus geslaagd. Dit was ook het advies omdat we anders niet voor het donker bij onze overnachting zouden kunnen arriveren. We gingen het park in op ca. 2/3 van het zuidelijke deel en moesten tot bijna onderin. Het park is 20.000 km2 en grenst aan Namibië en Zimbabwe. Het park is enorm. Gelukkig hebben we al veel aan onze auto gehad daar sommige wegen slechter begaanbaar waren maar over het algemeen viel het ons meer dan mee. De big 5 vandaag niet allemaal gezien omdat het toch lastig blijkt zelf ze te kunnen spotten. Soms zagen we zelfs bijna een giraf of olifant over het hoofd haha. Maar wel bijzonder veel gezien. Heel veel olifanten, giraffen, gnoes,herten, buffels, nijlpaarden, zebra’s, apen etc. Zelfs zoveel dat we niet eens alle keren zijn gestopt. Ook een krokodil en een hyena gezien en een schildpad die de weg overstak. En pumba van de lion king inclusief de slagtanden opzij. Tijdens een van de stops stond een kudde olifanten en de regel is dat de dieren hier altijd voorrang hebben. Maar zoals overal zag je weer van de stomme toeristen die toch door probeerden te rijden. Nou die bedacht zich toch maar even snel toen een van de olifanten gevaarlijk begon te blazen en zijn richting opkwam. Kortom weer een indrukwekkende dag. Mooi op tijd waren we in het crocodile restcamp. Deze zit nog in het krugerpark waar we onze nacht in een rondavel gaan doorbrengen. Een ronde hut met rieten dak. Op zich een prima plek maar we merken allemaal dat we de afgelopen overnachting zo verwend zijn geweest dat het toch wat tegenvalt. De keuken bevindt zich buiten en even een soep met wat geroosterd brood gegeten. Gelukkig kreeg Léon ook weer wat binnen en hopelijk dat het morgen weer wat beter gaat.