Kaapstad

5 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

4-8

Voorlopig afscheid genomen van de andere Hollanders. In Kaapstad verblijven we allen in verschillende verblijven. De reis naar Kaapstad was slechts 50 minuten dus we waren enorm vroeg bij ons guesthouse. In de keuken werden we ontvangen door een vriendelijke vrouw met warme kaneelmelk. Daarna door naar ons huis. Nou met recht mag je spreken van een huis! Een klein terras voor met een bank, een enorme woonkamer (en super grote tv) een keuken met alles erop en eraan, een achterplaatsje, en 2 slaapkamers met ook 2 badkamers. Zo dat is toch best prettig om je vakantie mee af te sluiten! Nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we de Lion’s head beklommen van 669m hoog. Deze berg deelt de stad in twee gedeeltes en lag bijna helemaal in de wolken. Jeroen en Chantal hebben de klim helemaal afgemaakt. Helaas hebben we de Tafelberg nog niet kunnen aanschouwen omdat een groot deel in de wolken verdwijnt. Moe, voldaan en hongerig weer terug gelopen dat bijna moeilijker is dan omhoog klimmen, neergeploft voor een diner. De avond bestaat uit hangen op de bank met een film erbij.