Rondje Kaap de goede hoop

7 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

6-8

Vandaag de wekker wat later gezet en na het ontbijt de auto in naar het zuiden van de punt. Een prachtige route direct langs de zee. Chapman’s peak een mooie op 600 m hoogte gelegen weg half onder de bergrotsen door langs leuke plaatsjes. Uiteindelijk het cape of good nature park in. Eerst naar het laatste punt “kaap de goede hoop” gereden. Hier omringt de zee het bijna 8000 hectare grote zuidpunt van het kaapschiereiland. Voor de kaap ligt o.a. de vliegende Hollander op de zeebodem naast nog 22 andere scheepswrakken.Mooie klim omhoog gemaakt en je ziet hier bijna helemaal rondom zee. Meerdere stops gemaakt en een leuke rit. Daarna door naar simonstown waar heel veel pinguïns zich bevinden op de rotsen. Wat een schattige kleine waggelende beesten. Nadat we het centum inreden van Kaapstad was die daar dan eindelijk, de beroemde Tafelberg!! Wat een geluk dat het weer opgeklaard is. Al met al dus alles gezien dat we hadden willen zien. Met een prachtig zonsondergang in zee nog een afscheidsdiner met de Hollandse groep. Na afloop nog een afterparty in ons huis. Blijkbaar hebben wij de beste locatie gekregen hier. Wat een leuke mensen en met z’n allen een gezellige tijd gehad.

1. Henrie Dassen:
    7 augustus 2019
    Wat een mooie verhalen jongens, wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Daar kun je weer mooi op terug kijken.
    Geniet nog van de laatste uurtjes en een hele goeie terugreis.

Groetjes HW van Buren.
  2. Oma en opa van der Loos:
    7 augustus 2019
    Mooi om weer een verhaal te lezen geniet er nog maar van nogmaals goeie reis terug !