Wijntjes proeven

4 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

3-8

Onze kamer bevindt zich op de begane grond en de kinderen hebben een enorme zolderkamer boven. Ook dit is weer een uniek logeeradres zoals iedere keer. Na het ontbijt even heerlijk in de zon uitkijkend over het wijnland. Om twaalf uur  was het tijd voor het kado dat Jeroen van de kinderen had ontvangen voor zijn verjaardag, een wijnproeverij bij wijnestate Remhoogte. Heerlijk in de zon genoten van verschillende prachtige wijnen. Dit was een heel mooi en toepasselijk kado! Nog wat leuke souvenirs hiervan gekregen. Top! Na de proeverij zijn we naar het centrum van Stellenbosch gereden, de stad van de eiken. Je ziet er vele eikenbomen die in de beginjaren net als in Europa gebruikt werden voor wijnvaten. Maar door het klimaat hier groeien de bomen te snel en bleek het hout te zacht. In deze op een na oudste stad van zuid-Afrika zie je nog heel veel historische huizen in Kaaps-Hollandse stijl. Het oudste munitieopslagplaats “het kruithuis” en een van de bekendste universiteiten die als enige nog hoofdzakelijk Afrikaanstalig is. Een heel schattig winkeltje “Samie se winkel”. Lekker rondgeslenterd en met de Holland groep afgesproken samen te gaan eten. Gezellige tafel met twaalf personen. In de lounge van ons guest house bij een knappert haardvuur nog een gezellige afterparty met een wijntje en een spelletje. Het was nog lang gezellig.