Door de heuvels weg uit de stad

20 juli 2019

19-7

Heerlijke bedden en een lekker ontbijt. Onze eerste echte dag en nacht in zuid-Afrika bevalt prima. Overal krijg je tips mee van de eigenaren wat leuk is om te doen en daarbij ook direct advies wat je beter kunt laten. Er wordt vooral afgeraden om op rustige plekken te stoppen. Je ziet op de drukke plaatsen ook overal bewaking voor je auto. Deze man geef je na afloop dan wat fooi waar zij van moeten leven. Tsja wat een wereld leeft men hier in. Voordat we Pretoria verlaten gaan we eerst langs de union buildings. Hier regeert het bestuur van zuid-Afrika. Aan de voorzijde staat een 9 meter hoog standbeeld van Nelson Mandela. Hierna gaan we de weg op naar onze volgende bestemming. Een rit van ca. 5 uur. Onderweg zie je het landschap langzaam veranderen met bananenbomen en heuvels. Bijzonder is dat mensen hier langs de snelweg lopen en hopen op een lift of zelfs oversteken. Wegwerkers pauzeren “gewoon” in de middenberm. En pauzeren doen ze hier veel. Tijdens onze lunch stop zagen we ineens heel veel bijzondere dieren zoals zebra’s, emoes, buffels en de witte neushoorns. Wow fantastisch!! Aangekomen in onze lodge even lekker aan het zwembad gezeten. En hoe leuk... er zitten kleine aapjes hier. Chantal en Léon achter ze aan voor de perfecte foto. Na even bijgekomen te hebben voor de lodge heerlijke gegeten van een van de lokale gerechten, bobotie met een heerlijke rode wijn. Op tijd ons mandje in. We hebben een hier een 2 en 3 persoonskamer  naast elkaar met leuke Afrikaanse details. Fijne douche en uiteraard rooibos thee en koffie op de kamers.

1. Nathalie:
    20 juli 2019
    Leuk om jullie te volgen via deze blog! Grappig om te lezen dat het daar zo anders is.
    Geniet ervan :)