Wat een ervaring!

20 juli 2019 - Wales, Zuid-Afrika

20-7

Vannacht heeft het hier flink gewaaid dat in onze kamers goed te horen was. Met wat minder slaap op naar het ontbijt. Ook nu weer was de open haard aan en had men extra heaters aan. Niet te doen zo warm en buiten was het al meer dan 25•c. De bediening had zelfs nog extra vesten aan. Na het ontbijt een wandeling gemaakt naar de rivier sabie. Geen krokodillen gespot maar wel een mooie walk. Daarna op weg en de panorama route gereden langs de Blyde river canyon. Een prachtige kloof met op sommige plekken een diepte van 700m. Onderweg bij mooie views eruit om foto’s te maken. Lowfield viewsite waar je een prachtig uitzicht had. Je kon kilometers ver de Blyde river zien. Echt prachtig! Het uitzicht bij de three rondavels was ook schitterend. 3 ronde begroeide rotsen in de canyon die lijken op de ronde hutjes die je hier veel ziet. Heel veel souvenir stalletjes en de eerste 2 houten dieren al gescoord. Daarna onderweg naar Hoedspruit waar we in een restcamp gaan overnachten. Bij de gate, een groot hek met beveiliging, gelijk gevraagd of we wel ergens konden tanken maar aangeraden werd om nog even naar het vlakbij gelegen dorp te rijden. Daar langs de super en pizza’s ingeslagen. De rit naar de lodge was adembenemend. Je weet niet wat je ziet. Dit is zo gaaf! En hoe fijn was het om met deze grote auto te kunnen rijden. Je merkt niets van de weg zo heerlijk rijdt de wagen. Na nog een gate te hebben gepasseerd zien we ineens een giraf staan eten. Waanzinnig, dit is waarvoor je hier bent. Wat een prachtig mooi dier! En de zonsondergang WoW dat zie je alleen op plaatjes. Na een kilometer of 6 komen we aan bij onze lodge, opgewacht door de eigenaar met welkomstdrankjes. Super!! En by far de mooiste overnacht tot nu toe. Aapjes klauteren af en aan over de daken en een prachtig zwembad erbij. De kamer heel sfeervol en mooi ingericht. Om half acht werd er op de trommel geroffeld en werden we gevraagd om naar de vuurplaats te komen. Hier zaten we in een halve kring met Hollandse gasten rondom een groot vuur. Heerlijk gegeten en goed verzorgt allemaal. Na afloop met z’n allen in de bar beland waar het erg gezellig was. Plots werden we verrast door een groep zebra’s die op zoek waren naar water. Onbeschrijfelijk hoe bizar dit is!! Zo dichtbij ze hier komen. Dit kan toch niet meer stuk?!

1. Debs:
    21 juli 2019
    Het enthousiasme spat van de verhalen af zeg! Jullie genieten met volle teugen! En jullie zijn nog maar aan t begin van de reis. Heel veel plezier nog! X
  2. Oma en opa van der Loos:
    21 juli 2019
    Ja, ik ben het met Debbie eens. Het zijn zoveel prachtige ervaringen dat het maar goed is dat je het meteen deelt, je zou het anders niet eens vast kunnen houden. Lekker doorgaan, jullie alle vijf, met genieten