Drakensberge

28 juli 2019 - Harrismith, Zuid-Afrika

27-7

Deze dag gebruiken we om in 5 uur de reis naar Drakensberge te maken. Na ontbijt en afscheid genomen te hebben van het andere gezin Nederlanders die we bij tijd en wijle tegenkomen op ons pad vertrokken we. De weg loopt grotendeels langs de kust van de Indische oceaan tot Durban. Shocking was de sloppenwijk lang de snelweg gelegen net voor Durban. Drakensberge dankt zijn naam aan draken die over de bergen zouden heersen. Tsja wie kan het navertellen. Er zijn hier wel botten van dinosaurussen gevonden. Om 15:00 werden we hartelijk ontvangen met een glaasje zuid-Afrikaans sherry dat smaakt naar port. Jammie. Een hele rondleiding door het guesthouse met allerlei verschillende lounges en relax kamers, een spelletjes kamer, enorme tuin met diverse spelletjes mogelijkheden en een eetzaal waarbij we een vaste tafel aan het raam hebben. Vanuit het zwembad kijk je uit op de champagne castle berg (3377m). Een drankje mag je zelf pakken en opschrijven en je kunt aanhaken voor het diner. Léon rijdt de auto naar het begin van de weg waar ons huisje ligt. Het huisje dat we hebben is super!! Beneden een overdekt terras en een woonkamer met openhaard. Beneden een badkamer met douche en een ruime slaapkamer met 2 bedden. Boven nog een tweepersoons slaapkamer en een hele grote slaapkamer met balkon en ligbedden!! Op het bed twee van handdoeken gevouwen zwanen en nog een badkamer met douche en jacuzzi. Yeah!! Nou hier gaan we ons wel drie dagen vermaken. En heerlijk is de jacuzzi! Tijdens het diner heb je keuze uit best veel lekkere en goede gerechten. En dat voor €13,00 (200 rand) pp. Het was lovely. In het huisje de open haard aan en nog meer vrijwilligers voor de jacuzzi. Heerlijke avond met z’n allen.

1. Debs:
    29 juli 2019
    Klinkt weer super!!! Even op adem komen en alle indrukken verwerken! Veel relax plezier in jullie luxe onderkomen😘