Strand, zee en dolfijnen

1 augustus 2019 - Stilbaai, Zuid-Afrika

31-7

Omdat we nog maar 500 km verwijderd zijn van Kaapstad en nog 3 overnachtingen daartussen hebben zijn de reisafstanden niet meer zo lang. Dat geeft de mogelijkheid om de gebieden wat uitgebreider te bekijken en dat is dan ook de moeite waard! Hier start voor ons de garden route. Vanmorgen eerst naar het tsitsikamma park langs de Indische oceaan. Een prachtige wandeling gemaakt en over de houten suspension brug (een houten hangbrug die 77m lang is en wiebelend hangt boven de uitmonding van de Storms river) tot de top van de berg gelopen met een prachtig uitzicht over zee. Totaal 73 verdiepingen omhoog gelopen. Prachtig mooie wandeling. Daarna 40min doorgereden naar onze komende overnachting welke iedere foto meer dan waard is. Wat een plaatje. Direct gelegen aan het strand met zicht op de zee vanuit ons bed. WoW zo ontzettend gaaf! Terwijl Jeroen en Léon in het nabij gelegen plaatsje wat inkopen gingen doen zijn Chantal, Maurice en ik het strand opgegaan. En wat een woeste zee. Uiteraard de nodige mooie foto’s gemaakt en ineens worden we door een enorm grote golf overvallen. Net op tijd de camera’s in veiligheid kunnen brengen. De handdoeken konden we helaas niet meer redden. Die zijn doorweekt. Op onze kamers zijn de nodige faciliteiten zoals een nespresso koffieautomaat. Jeroen kon de taart in de winkel echt niet laten liggen dus hebben we ons tegoed gedaan aan een chocolade kokos taart. En ja dat kunnen ze hier als de beste, taarten maken! Kijkend naar de zee zien we ineens een school dolfijnen duiken in de golven. Super super wat een prachtig gezicht. En zo ontzettend veel bij elkaar! We boffen enorm met alles wat we hier ontdekken en zien!! Bij de Italiaan die beneden zit heerlijk gegeten. Met het geluid van de zee heerlijk in slaap gevallen.