Port Elisabeth

30 juli 2019

29-7

De koffers leken veel voller dan onze heenreis dus nodig gesjor en geduw moest eraan te pas komen om alles mee te krijgen. Op naar Durban AirPort en onze fijne auto weer ingeleverd. Veel gemak van gehad tijdens het rijden in de parken en nu ook weer door de bergen. Inchecken ging vrij gemakkelijk en mooi op tijd naar de gate. Vlucht gaat van Durban naar port Elisabeth en zo overbruggen we 1000 km. We hadden nu rij 1&2 dus helemaal vooraan in het vliegtuig. Prima vlucht van nog geen 1,5 uur langs de kustlijn van zuid-Afrika naar port-Elisabeth om vervolgens als allereerste het vliegtuig te verlaten. Koffers kwamen gelukkig deze keer wel allen aan en gelijk door naar de autoverhuur. Deze keer een Toyota Fortuna 4 WD met 7 stoelen. Mooie auto dus. Direct buiten de luchthaven ook hier armoedige krotten en wat opviel, heel veel vuilnis. Gewoon overal. Iets verder veranderde het straatbeeld in mooiere huizen en veel groen. Prima lodge met ruime kamers en even langs de spar voor een aantal benodigdheden. Eerst getracht lopend een eettentje in de directe omgeving te vinden maar uiteindelijk besloten met de auto te gaan daar het al wat donker werd. Nou werkelijk in heel de stad geen restaurant te vinden! Wel de gebruikelijke KFC,s maar niet iets wat ons wat leek. Dus richting de zee gereden, langs de haven (overigens wel leuk om te zien omdat onze goederen ook met regelmaat naar deze haven gaan) en al best wat van de mooie stad met veel oud koloniale huizen gezien maar de eetgelegenheden waren of Gesloten of gewoon niet te vinden. Dus de poging gestaakt en in onze kamer een paar boterhammen met jam en pasta gegeten. Ook voor een keer wel prima.

1. Oma en opa van der Loos:
    30 juli 2019
    Hoi alle 5! Wat een prachtige reis. Wat knap om dat allemaal steeds maar zo goed te noteren (ik denk het werk van onze An)
    Het doet me deug dat jullie weer in een Toyota rijden😘😅
    Bij jullie thuis heeft Tamar het allemaal goed ik de hand. Alleen de TV wil niet aan haar opdrachten voldoen, maar ze heeft een tabblad dus geen nood.
    Hopelijk morgen weer een restaurant om te smullen. Geniet er maar lekker van.
  2. Oma en opa van der Loos:
    31 juli 2019
    Hallo Luitjes
    Dankjewel voor het reisverslag mooi is dat je ziet het allemaal voor je blijven genieten hoor hier gaat alles goed in Bathmen ook morgen naar België groeten